Sep 17, 2011

~ PERGILAH MISTERI HITAM...

Bagaikan perlarian..
ke hulu ke hilir mencari ketenteraman..
takut pada senja..cemas pada malam..
tidak mampu meraih gelap suram sendirian..
...dan semua tidak mungkin dapat diertikan..

Gelap malam..adalah detik hitam..
bila mula dihantui suara-suara seram..
...dan bayang-bayang hitam..
aku dihantui misteri..hanya dari ujian Tuhan..
bertimpa-timpa datang..berterusan..
...dan sukar untuk semua mengertikan...

Debaran demi debaran
jantungku berdentum dentang..
hadirnya menganggu hati dan fikiran
hingga aku tidak tenteram..
....pada-Mu Ya Rabbi.. tempat kutenang...

Pergilah kehitaman..pergilah kekejaman..
jangan belenggu aku dalam misterimu
aku sudah bosan dan jemu..
walau aku tetap tahu..
aku masih terus terkurung pilu..
dalam misteri hitam yang memburu...

Hanya padaMu..hanya padaMu..
.............aku tahu..hanya padaMu..tempatku..
maka pasrahlah aku.............................!

~ Selendang Hitam ~
..rusie..
[17/9/2011]